Når ein drøm går i oppfyllelse

Posted: juni 26, 2012 in 1500 m, EM Helsinki 2012, LONDON 2012, OL

Bilde

 

For ei uke siden fikk eg den fantastiske nyheten om at eg er tatt ut til OL i London.

OL
i
London

YEEEESSSSS!

Herlig å høre de ordene. Si de ordene i samme setning som Ingvill Måkestad Bovim. Eg har jo drømt om dette i 15 år. Siden mitt første internasjonale juniormesterskap har drømmen om å løpe med norske farger i et OL vært ein del av meg. Og mange av drømmene i våken tilstand.

Natta før uttaket (som eg ikkje visste kom den dagen) sov eg ganske dårlig. Låg og tenkte litt på at neste 1500m eg skulle løpe skal være i EM i Helsinki. Og så sneik tanken om at eg håper at forsøk/finale går litt fort sånn at eg løper under 4.06.00. A-kravet til OL. Ein tanke som eg brukte litt energi på å få bort. Ikkje noe å fokusere på. I et mesterskap løper ein ikkje for tider, men for plasseringer og aller helst medaljer. Og sånn skal det være for meg i EM. Ihvertfall no!

OL, ja… Tider, ja… Når eg stod på startstreken i VM i september i fjor hadde eg dårligere årsbeste enn det eg har i år. De to løpene i Roma og Oslo som begge var 4.06 var veldig forskjellige. Fantastisk erfaring å ta med seg, sammen med de andre løpene eg har gjennomført i år. Vi skriver fremdeles juni, og eg er i samme form som før VM i fjor trur eg. Gårsdagens økt på Bislett var ihvertfall like bra som siste økt i Korea før forsøksheatet… (men det er meir å gå på de neste ukene, så ikkje uroa dokke for at toppen er nådd 😉 Eg kjenner sommerfuglene begynner å røre på seg i magen. I morgen på denne tida er eg i Helsinki. Gleder meg!

LIVING MY DREAM!

Kommentarer
  1. Geir Ole Johansen sier:

    Gratulerer!!
    Lykke til i Helsinki.

  2. Linda sier:

    Kjempe flott!!!! Eg heiar på deg.

  3. Sissel sier:

    Lykke til på lørdag 🙂 klem

  4. Marte sier:

    Lykke til! Ser utruleg mykje opp til deg! 😀 dette fortjena du!! 😀

Legg igjen en kommentar

