Takk Bislett!

Posted: juni 10, 2012 in Uncategorized

Bilde
Foto: Bjørn Johannessen

Tusen takk til alle som var på Bislett og heiet! Publikum var heilt fantastisk! Dette løpet var et av høydepunktene i min løpekarriere. XOXOX

Sjølve løpsopplegget blei definitivt heilt anneredes enn eg hadde tenkt meg. I de siste 2 Diamond League stevnene i år har vinnertiden vært 3.57 og 3.56. Farten har vært høy fra start og det har bare vært å henge seg på. Ikkje åpne for hardt, men flyte i midten/bakre del av feltet. Denne gangen skjedde ikkje det.

Eg går som alltid raskt ut de første meterene for så å finne flytfarten uten å «get into trouble». Men denne gangen kom det ingen forbi. Det var haren og så meg. Heile første 1000 meterene var det slik. Då enkte eg: «Dette kan  du. Hver uke trener du harde intervaller på denne banen. Enten med ein person foran eller så ligger du i tet. Her er det bare å kjøre inn til mål.» Eg tenker nok litt at de kommer snart opp på siden. Øker tempoet 400m fra mål, men siste 200m er eg stiv og klarer ikkje svare når de kommer forbi.

Uansett:

Den følelsen av å høre jubelen, kjenne seg sterk og bare løpe i front var heilt nydelig. Eg gleder meg til å løpe på Bislett neste år. Då skal eg være endå bedre. Tenk å komme først over målstreken… 

Men det er jo et år til. Først skal eg finne formen til å avslutte bra siste 200m. Det er arbeidsoppgaven på hver trening de neste 3 ukene. For om 3 uker er det EM. Då gjelder det å ha ein rask avslutning på lur! 

 

 

Kommentarer
  1. Peter Nagy sier:

    Gøy å se deg i tet! Umulig å svare mot folk som har hatt gratis reise. Var en del av jentene i feltet som ga lite igjen for startpengene.

  2. Kjetil sier:

    Veldig, veldig morro å se løpet ditt. Årets (hitil) tøffeste friidretts øyeblikk når du lå i tet og kjørte løpet. Lykke til i EM! det tror jeg blir morro! 🙂

  3. alex sier:

    Hei! Er veldig imponert over det du legger ned av innsats for og bli så god du kan, mange norske damer har mye og lære av deg, Synd ikke flere skjønner hvor viktig det er og løpe og hvilken sinnsyk deilig følelse det er og kjenne at man har en frisk og super fungerende kropp! Har satt meg mål på 2.07 på 800 meter, ligger på 2.20 idag er normalt god hobbyløper og 34 år mann, har du noen konkrete tips for og hente 13 sekunder? Verdensrekorden for 55 åringer mener jeg er 1.58 slik at målet er opp til meg og klare, jobber med og gå ned i vekt 86 kg idag 189 cm høy, har du noe motivasjonstips? Hvordan motiverer du deg, man blir jo lei alt innimellom , God sommer! Mvh. Alexander

Legg igjen en kommentar

