Et dårlig løp

Posted: mai 12, 2012 in 3000 m, Diamond League

20120512-082046.jpg

Ka skjedde?

Ingen av oss i teamet trudde eg skulle løpe dårlig igår. Vel blei løpet annerledes enn forventa. Med ein utrolig sakte første 800/1000m og så gikk det fortere og fortere.

Det var ca 37 gr under løpet. For 1500m og nedover gjør det meg ingenting, men varmen blei værre på denne doble distansen. Ein erfaring rikere!

Sjølve løpet: Eg løper nok litt dårlig i den rolige farten i starten, så bruker krefter sjølv om det går saaaaakte. Her har langdistanse løperene et klart fortrinn. Og etter ein stor fartsøkning fra 1000-2400 er eg stiv. Rett og slett. Neste gang skal eg gå med haren! Et jevnt løp hadde vært bedre.

Uansett: dette var et dårlig løp, og eg blei oppgitt, men ikkje trist. Hver dag fremover skal eg gi 100% også idag.

De neste konkurransene blir spennende! Eg gleder meg til å vise ka eg er god for 🙂

Kommentarer
  1. Emilie sier:

    Det går sikkert mye bedre neste gang! 🙂

  2. Per Sønsthagen sier:

    Kanskje skyldes det og at du har et veldig kraftfullt steg som kanskje ikke passer best for lengre løp? Det samme problemet hadde jeg sjøl den tida jeg var aktiv mellomdistanseløper på slutten av 70-tallet. Så du må glemme det løpet og konsentrere deg 100% om 1500 og 800! Det er artig å følge med deg! Du har et fantastisk fint løpesteg!

  3. Ståle sier:

    Det går så bra så ! Øvelse gjør mester 😉

  4. camilla sier:

    Hva løp du på og hvilket løp er det? 🙂

  5. Maria sier:

    Hei. Har du en mail jeg kan sende til?
    Har endel spørsmål som jeg kunne tenkt å få svar på 🙂

    Mvh Maria

  6. Martin sier:

    Hei! Det var inspirerende å se deg varme opp før Holmenkollstafetten, er du fornøyd med etappetiden din?

    • RunIngvill sier:

      Holmenkollstafetten er bare topp:)

      Eg løp ganske forsiktig i starten på etappen min pga veldig slitne bein fra 3000m kvelden før, så tida er ikkje noe særlig. Men løp Gular sitt lag opp fra 4. til 2. plass. Så mission completed!

  7. Marie sier:

    Neste løp går nok supert 🙂
    Lurte på om du kunne fortsette med det andre tipset til de «10 tips til å bli en bedre løper»? Det virket så bra!

  8. Nina sier:

    Hei Ingvill!

    Løper du DL i Monaco i år? Så deg løpe ifjor, og håper å se deg i år også! 🙂

    Hilsen Nina (800m løper og stor beundrer)

Legg igjen en kommentar

