Hallo fra Portugal!

Posted: april 16, 2012 in treningsleir

Hei-hei!

Her kommer ein liten status rapport fra meg. Alt er bra her i Portugal. Utenom været de første 9 dagene, som har vært ganske så kaldt. Ikkje i forhold til Oslo, men i sammenligna med årene før her nede. I dag skinner sola og det nyter vi med frokost ute og litt jobbing fra mac’en fra solstolen.

Mandag er dagen for den hardeste intervalløkta i uka, og oppladningen til denne har starta. Sommerfugler i magen, og eg forbereder meg på et aldri så lite melkesyre-angrep 😉 6x800m står på planen, i omtrent 3000m fart. Hardt mok det…

Tenkte at eg de neste 10 dagene skulle komme med 10 tips til kossen du kan bli ein bedre løper. Høres det bra ut?

Kommentarer
  1. Jenny sier:

    Jeg ser frem til at du skal komme med tips! 😀

  2. mosdal sier:

    Høres veldig bra ut! 😉

  3. Camilla sier:

    Stao pao! 🙂 Det høres bra ut!

  4. Tina sier:

    Høres veldig bra ut 😀
    Vi hadde også skikkelig kaldt vær da vi var der nede, med tre dager sol bare!

  5. Ingeborg sier:

    ja!!! 🙂 kos deg med løpingen!

  6. Roar B. sier:

    Tips 1: sett den ene foten foran den andre, repiter så fort du bare kan!

  7. line sier:

    Ja! 😀

  8. Trening sier:

    Trener du noen økter i konkurransefart i grunntreningen (800-1500 fart) eller er det kun terskeltrening og langturer som er filosofien?

    • RunIngvill sier:

      Ja, vi løper økter heile året hvor vi er innom konkurransefart. Ofter i form av 200metere i de mest ekstreme vinterukene kor eg trener mye terskel. Mot sesongen er det lengre intervaller i konkurransefart.

  9. Trening sier:

    Takk for fint svar! Jeg er interessert i hvordan de beste trener, og da er du den rette å spørre 🙂
    Noen flere korte spm:

    1. Hvor mange km løper du i snitt i grunntreningsperioden og på sommeren?
    2. Hvordan er fordelingen mellom harde og rolige økter i løpet av en uke? hvor mange rolige-medium og harde økter?
    3. Trener du noe i intensitetssone 2? eller er dette en sone du prøver å unngå?

    • RunIngvill sier:

      Korte spørsmål som krever litt lengre savr 😉 Eg kommer til å ta det opp ila de neste 10 dagene. Et svar er ihvertfall at eg trener minst mulig mellom 3,5 og 5 i laktat. Enten rolig eller terskel som er mellom 2,5-3,5, eller noen økter på 5-7 og inn mot sesongen selvfølgelig all-out!

Legg igjen en kommentar

