Suksessoppskrift

Posted: januar 20, 2012 in Potchefstroom, treningsleir

Frokost-trening-soving-lunsj-slappe av-trening-middag-soving and REPEAT!

Her er formelen for ein vellykka treningsleir! Enkelt og greit. Ispedd litt massasje og så er det fullkomment! Igår var første kvelden vi var sosiale. Då var det middag med familien Vukicevic. Veldig hyggelig. Karoline og eg er såpass samstemt no etter et par uker sammen at vi hadde tatt på oss så og i de samme klærne for anledningen… Morsomt!

Treningen, som er det viktgste her nede, går veldig bra. På andre økta igår løp Karoline, Rene (Kalmer, vår treningsvenninne fra Johannesburg) 25×1 min sammen. Hardt, men gøy. Fantastsik å kunne løpe ei økt der vi kan dra hver vår intervall. Alle har godt av det. Både å ligge foran og ligge bak!

Men disse langdistansejentene løper fortere enn meg på langturer. No når eg har begynt å trene meir anaerobt må eg passe endå bedre på at den rolige treningen er nettopp det: ROLIG! Og det går bra 🙂

Imåra er det sammenhengende terskel som står på programmet og rolig tur på søndag. Vi har til og med planlagt ein stor utskeielse med kinobesøk i morgen. Og SPA på søndag. For jentene altså. Gutta er matcho og spiller golf!

Kommentarer
  1. Tina sier:

    Hvordan trener du anerobt? 🙂 har smått startet på det selv, og for min del blir det mye i form av bakkeløp. En typisk økt for meg er 6-8 x 165 m i bratt motbakke.

  2. Per sier:

    Men husk hvor privilligert du faktisk er! For mange er det Frokost-trening-JOBB-lunsj-JOBB-trening-middag-Trening – Soving and REPEAT

    Veldig mange like under ditt nivå har faktisk jobb og/eller skole i tillegg til satsing. Det er er hardt arbeid det!

    • Marius sier:

      Skal sjølv på min første treniningsleir i Portugal fra 12-26.februar, så Frokost-trening-soving-lunsj-slappe av-trening-middag-soving and REPEAT! høres bra ut 🙂

    • RunIngvill sier:

      Eg er veldig takknemlig for at eg no kan satse 100 % på min løpekarriere. Og veien hit har vært nettopp slik: trening-jobb-trening. Dette er nemlig første året eg satser fullt uten å jobbe. Frem til for 2 år siden jobbet eg 100 % og før det studertfulltid. For så å gå ned til 60 % stilling i 2010….

      Då innsåg eg at det er vanskelig å jobbe mellom øktene når konkurrentene eg ønsker å slå restituerer og hviler kroppen. Sjølv om eg elsker å jobbe som klinisk ernæringsfysiolog legger eg det på hylla til etter OL i august:)

  3. anaerob sier:

    støtter meg til tina, hvordan trener du anaerobt på denne tiden av året? og hvor ofte?

  4. Hei!

    Du er en kjempefin ambassadør for norsk idrett! Mangler jeg treningsinspirasjon leser jeg bare
    bloggen din. Liker spesielt godt innleggene fra fjerne himmelstrøk…!

    Line

Legg igjen en kommentar

