Ka vil dokke vite?

Posted: januar 20, 2012 in trening, treningsernæring, treningsleir

Kom med ønsker om tema for blogginnlegg i kommentarfeltet under! Eg skal lage ei topp 5 ønskeliste og så lage «ønske-blogg-innleggene» til dokke lesere ila de neste to ukene!

Hit me!

Reklamer
Kommentarer
  1. Camilla sier:

    Kan ikke du skrive et blogginnlegg om hva løpingen betyr for deg?

  2. Hans Verbeek sier:

    Hello, Ingvill.
    Can you write something about running-technique (or ‘loopscholing’ as we say in Holland)?
    How do you train your technique?

  3. mosdal sier:

    Skriv masse om løping, trening, konkurranser og div, så er jeg veeldig fornøyd! 😀
    Gleder meg til du skal delta på Steinkjer – da kommer jeg og ser på!! 🙂

  4. Jenny sier:

    Kan du fortelle hvordan man ved hjelp av styrketrening kan få den utrolig flotte kroppsstyrken du har fått? For den kroppen du har; den skal jeg gjerne trene mye for å få likedan!

  5. mosdal sier:

    Hadde foresten vært interessant å lese om treningsplaner/utførte treninger. Ulike intervaller og måter å trene på, slik at jeg får tips til egen trening 🙂 Har du tips for å bli en raskere 10 km-løper, kanskje? 🙂

  6. Kenneth sier:

    Tips for skadeforebygging for løpere.

  7. Marius-Emil sier:

    hadde kanskje vert kjekt å visst noe om hvordan å komme til toppen og hvordan det er å vere i toppen i friidrett 🙂

  8. Ståle sier:

    Artig! Tips til enkel styrke trening uten avanserte maskiner. Uttøyings tips for løpere, å om hvordan mann på best mulig måte kan lære seg å løpe mest mulig effektivt og riktig.

  9. Anne sier:

    Hvordan forberede seg til et 10 k gateløp i månedene før, ukene før, dagene før og på selve løpsdagen – for mosjonistløpere – ikke eliteløpere – må vite 😉 Og – enig med ovenstående; hvordan forebygge vonde knær og hofter for løpere, som har riktige sko men fortsatt får vondt med for mange kilometer på asfalt 🙂
    Mvh, Anne (47)

  10. Tina sier:

    Kan du skrive litt om hvordan du trener anerobt frem mot konkurranser?

  11. Sandra sier:

    Kan du lage et innlegg om hvilke styrkeøvelser du bruker når du trener styrke? og antall serier/reps? ellers er jeg veldig fornøyd med det du skriver!!

  12. eli sier:

    Jeg driver selv med friidrett og har opplevd både opp og nedturer. Det hadde vært supert om du kunne ha skrevet om hvordan du takler løp der du ikke er fornøyd med egen prestasjon. Det hadde også vært hjelpsomt for meg om du hadde kunne skrevet litt om hvordan du samler overskudd før konkurranse og hva du tenker før du skal løpe osv!

  13. Ane sier:

    Synes blogginnleggene er utrolig brae fra før av, men skulle gjerne ha likt å hatt noe om styrketrening og ernæring og kosthold 🙂

    Ellers er bloggen perfekt som den er!

  14. maia sier:

    kunne gjerne skrevet om skadeforebygging! 🙂

  15. spolits sier:

    Hvordan får man six-pack? Hvordan bli en god løper?

  16. Tom sier:

    Hadde vært flott hvis du hadde skrevet om bevegelighetstrening og stabiliseringstrening for løpere 🙂

  17. Det kunne vært interessant å høre om hvordan du har holdt motivasjonen oppe over så lang tid. Du har jo holdt på ganske lenge før de store resultatene virkelig begynte å komme (eller er det jeg som ikke har fulgt med?). Det er jo mange jenter som faller fra toppidretten før de kommer så langt. Hvordan har du unngått dette?

  18. Mari sier:

    Hei! Super blogg, Ingvill 🙂
    I mange mellomdistansemiljø trener en kun styrke for legger og kjerne. Flere studier viser derimot at det hjelper for løpsøkonomien + at en løper fortere ved å trene eksplosiv styrke. Hva mener du om dette?
    Hva trener du av styrke? trener du med vekter (type dype knebøy, vending, ettbens, strak mark)? Det hadde hjulpet meg veldig om du kunne lagt ut et bra styrkeprogram (1 uke) for en mellomdistanseløper!
    Hvilke muskelgrupper er det viktigst å styrke når man løper mellomdistanse?

    Regner med du har veldig god peiling på dette!
    På forhånd, takk 🙂

  19. Anne sier:

    Det hadde vært interessant å lese om hvordan du klarte å holde motivasjonen oppe i alle de årene du var skadet. Det hadde også vært spennende å lese om hvordan livet som toppidrettsutøver er.

  20. RunIngvill sier:

    WOW! Dette var mange forslag. Mange gode forslag til innlegg… Tror eg rett og slett starter fra begynnelsen, og skriver om hva som har drevet meg til å fortsette med satsingen sjølv med mye motgang i form av skader. Så kommer det innlegg om de andre temaene etterhvert. Alt skal besvarers 🙂

    Følg med!

  21. Ole sier:

    Restitusjon. Har du erfaring med isbad eller massasje. Spesifikke restitusjonstips både drikke/spise/søvnbehov mv hadde vært spennende.

  22. Kjersti F sier:

    Detta blir vel sånn som dei andre, men kva styrketrening du driv med, kor og ka er motivasjonen din, om mat og restitusjon. Kanskje om treningsutstyr/joggesko/piggsko(bane).
    Du er kjempeflink, inspirerande og motiverande!! Stå på mot OL 🙂

  23. Pål sier:

    Hei på deg! Ser gjerne at du skriver om høydetrening. Hvordan og hvorfor ting gjøres som de gjør. Både med hensyn til antall perioder i løpet av et år, og under hver periode. Hva man risikerer å gjøre feil osv. Ikke røp noen industrihemmeligheter her altså. Har absolutt ingen planer om å høydetrene selv, men etter å ha hørt blant annet Bjørndalen snakke om det på tv, så har jeg skjønt at det ikke bare rett frem. Vet jo hvorfor man driver med høydetrening, men ingenting om detaljene rundt det. Hvilke utslag kan det gi å konkurrere på ulike høyder uten å være akklimatisert eller forberedt. Hvor lenge drar man nytte av det osv. Alt du har og orker. Utrolig bra at du har fått sjans til dette nå. Hilsen en generelt sportsintr. ekstremnysgjerrigper.

  24. Audun sier:

    Vi vil vite hvor du finner fine grusveier i Potchefstroom?

  25. aase sier:

    -hva gjør du med strekkskader i for eks legg? er det bra å ise ned?
    -hvor mye og hva trente du i ungdomstiden? (15-17 år?)
    – hva var resusltatene dine på 400-800 mellom 13-18 års alderen?

  26. Trening:D Hvordan du fordeler de forskjellige løpeøktene (intervalltyper, tempo, rolige turer osv.), og med hvilken intensitet de forskjellige øktene går i. Synes det er så inspirerende å lese om løping, spesielt av noen som virkelig kan det! Ønsker selv å bli best mulig på 3000m, men føler jeg står helt stille… Stå på, du er inspirerende 😀

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s