Planer om innendørs

Posted: januar 17, 2012 in innendørsstevne

No sitter eg i +30C (eller det vil si 20C ettersom eg sitter inne i aircon) og planlegger innendørssesongen. Litt rart, men spennende å begynne og leke med tanker om å ta på seg startnummer igjen… De siste tre årene har eg løpt 2-4 stevner innendørs. Eg liker det. 200m banen gjør det annerledes enn å løpe ute. Både taktikk og løping blir annerledes på disse 200m doserte banene. Publikum kommer veldig tett og det er rett og slett litt show. Å kjenne på konkurransenervene er og lurt etter noen  måneder uten…

Min foreløpige plan for innendørssesongen 2012:

  • 11. februar Steinkjer 800m
  • 18. februar Birmingham 1500m
  • 23. februar Stockholm 1500m
I tillegg er det jo ein mulighet for å løpe innendørs VM i Istanbul i mars. Så satser på ein nyttig tur dit 😉
Målet for innendørssesongen er jo å forbedre meg fra i fjor. Å sjekke kor eg ligger an i treningsarbeidet. Hvordan det har fungert med høydetreningen vi er midt inne i osv. Rett og slett nyttige erfaringer frem mot sommeren. Dersom eg forbedrer meg på 1500m vil eg også sette norsk rekord ettersom eg har den gamle fra i fjor. Målet for 800m er selvfølgelig å få full poengpott til Norge i landskampen mot Sverige og Finland. Uvant å løpe 800m midt i vinterens mengdetrening, men likevel gøy å løpe litt forskjellige distanser også innendørs.
Bilde er fra Stockholm i fjor. Alle de beste 1500m jentene var der. Med 13 jenter i 4 baner blir det likk kjemping i starten 😉 Skal ein løpe fort ute, må ein også kunne løpe bra inne. That’s how it is!

Min foreløpige

Kommentarer
  1. Jerreh sier:

    Lykke til til innendørssesongen og 2012 OL. You will live in the fast lane with world’s no.1.
    Stå på! 🙂 Yours in running J.C.

  2. Pål-Helge Nilssen sier:

    Heier på deg….som vanlig 😉

Legg igjen en kommentar

