Jul i Iten

Posted: desember 30, 2011 in høydetrening, Iten, Kenya, treningsleir

Ikkje så mye som minner om jul her i Kenya. Joda vi har julestjerner i restauranten, noen nisser og glitter, men likevel lite julestemning å spore. Var ganske forberedt på det. Ein annerledes julefeiring vil eg kalle det. Det er 210 dager til åpningsseremonien OL i London. Det er grunnen til at eg er her i Kenya på 2400moh. Trener mine daglige to økter sammen med meir og mindre kjente idrettsutøvere. Ein dokke kanskje kjenner er Abu Baki Kaki som har løpt 1.42 på 800m og har sølv fra VM i Daegu. Han løp nok sine 200 metere litt raskere enn meg på onsdag, men inspirerende å gjøre samme økt uansett.

Heldigvis er Frode med på denne lange treningsleiren som ligger foran meg. 6,5 uke skal vi tilbringe i Afrika. Det er veldig viktig å få lagt et sterkt grunnlag for det som skal skje på banen sommeren 2012. Fremdeles mye mengde og terskelintervaller, men med meir innslag av hardere intervaller fra no av. Viktig å løpe mye i den farten eg skal løpe konkurransene mine i. Det er det som gir best løpsøkonomi.

No er det altså 1 dag igjen av 2011! Tenk på det!

Kommentarer
  1. Jerreh sier:

    Hei, Ingvill. God Jul. 🙂 Jeg lurer på hva slags interval trening kjøre du nå? onsker deg lykke til på treninga og Godt Nytt år!

    • RunIngvill sier:

      Vi kjører alt fra sammenhengende terskeldrag på 40min til sprint trening. Mange av øktene er på terskeltrening no om dagen. Så ei typisk økt kan da være 6x5min eller 30x1min.
      Godt nytt år til deg!

  2. Tina sier:

    Hei! Jeg vil bare si at du gir meg masser av inspirasjon til all min trening. Løper 800m selv, begynte å «satse»/trene mer rettet mot 800m forrige sommer. Gleder meg masse til å se deg løpe OL-finale i London 🙂

    • RunIngvill sier:

      Hei:)
      Veldig koselig å høre at du får inspirasjon fra bloggen min! Å få melding fra deg inspirerer meg igjen 🙂
      Masse lykke til med vintertreningen! Det er no grunnlaget for sommeren legges…

  3. Johan sier:

    Hei! Jeg blir inspirert av bloggen din, interessant å lese!

    Jeg er ivrig hobbymosjonist, og vurderer tilbringe noen uker i Iten til sommeren ved High Altitude Training Centre. Kan det anbefales?

    Lykke til med satsingen fram mot OL!

    • RunIngvill sier:

      Hei Johan, og takk!

      Iten er nydelig på mange måter. Men eg tror ikkje eg vil anbefale Iten om sommeren, då er det vel stor mulighet for at du blir ganske våt og skitten grunnet regntid… Fikk smake på regntiden i november og det var ikkje noe eg vil anbefale. Dersom du skal reise dit vill eg dratt i perioden desember til mars.

      Lykke til med treningen!

Legg igjen en kommentar

