Kerio View, 2400 moh

Posted: november 2, 2011 in høydetrening, Iten

Etter ein kjøretur i ein utkjørt minibuss opp til Iten fra flyplassen i Eldoret. Var det dette synet som ventet oss. And what a view! Fantastisk utsikt over Rift Valley. Stillheten senket seg og her er alt ein kan gjøre: trene, sove og spise. Selvfølgelig lese, høre på musikk, se filmer og (heldigvis) være på internett.

For min del begynte oppholdet med at eg våkna igår og var skikkelig kvalm. Etter 50 min morgentur kor eg fokuserte mest på kvalmen (tror egentlig beina kjentes veldig bra ut), var eg utslått med oppkast resten av dagen. Heldigvis føler eg meg bedre no etter 24 timer i senga… Har drukket cola og spist knekkebrød med nugatti. Ordentlig sikringskost 😉 og føler for å bevege meg lett etterpå. Spiste et par pannekaker med banan til lunsj sammen med ingefær te. Krysser fingrene for at eg er heilt frisk i morgen sånn at eg kan utforske de nydelige løperutene her!

Kommentarer
  1. Mamma sier:

    Koselig å få se noen bilder fra området og det ser veldig flott 🙂
    God bedring og lykke til med treningen i høyden. Stor klem fra mamma

  2. Ståle sier:

    Dæven så flott!! God bedring med kvalmen og tren godt 🙂

  3. Anne sier:

    Jeg blir så glad når man en sjelden gang hører topptrente idrettsfolk uttale at de inntar annen føde enn det hyper-sunne og «korrekte» Vi trenger flere slike uttalelser , i en verden hvor mange unge lever etter et så «sunt» kostholds-og treningsregime at det går på helsa løs. Forøvrig ønsker jeg deg selvsagt god bedring og maks utbytte av treningsoppholdet 🙂

    • RunIngvill sier:

      Takk for det! Det sunne er vel å kunne spise variert mat. Og det må være lovt å kose seg med mat. Måltider er for meg veldig sosialt og noe eg gleder meg til hver dag 🙂

  4. Tommy Gjølga sier:

    Herlig å se at du har inntatt Kerio View, der Sindre og Sondre pleier å holde hus. Er nok det beste stedet å være der oppe. Håper du liker geitekjøtt også, da det er en vanlig del av menyen der. Kos deg med oppholdet og føl deg frem. Håper at dette kan ta deg ytterligere et steg videre:-)

    • RunIngvill sier:

      Både Sondre, Sindre, Ingeborg og Frank er her no. Så vi koser oss ein heil gjeng fra Norge! Veldig flott å være her sammen med noen som er veteraner i Kenya-gamet 😉 Eg trener rolig den første uka her oppe. Kjenner at det ikkje er som å løpe i lavlandet for å si det slik. Men so far so good!

  5. frankk sier:

    Er dette høydetrening? Isåfall, hva er grunnen til at man har det så lenge før sesongen begynner?

  6. Anne sier:

    Helt enig! Et måltid inneholder så mye mer enn mat 🙂 Ufattelig leit når spiseforstyrrelser og vektkompenserende trening forvrenger alt det sosiale rundt et måltid og alt det som engang var forbundet med noe man så fram imot gradvis endres til noe man gruer seg til. Tror det er lurt å fokusere på annet enn kaloriene rundt et måltid – og det er du kjempeflink til. Fortsatt god løpetrening på dine 2400 moh. Mvh Anne, hobbyløper og pårørende til ungdom med spiseforstyrrelse

Legg igjen en kommentar

