What happened?

Posted: juli 1, 2011 in 1500 m, Diamond League

Noen ganger er det vanskelig å finne svar på hvorfor det ikkje går som planlagt, eller som ein hadde trudd det skulle gå! Med tanke på mitt løp i Lausanne igår, kan det være noen årsaker til at det ikkje gikk som det skulle… Men vanskelig å vite 100%.

Kroppen kjentes veldig bra ut på treningen dagen før. Bra respons mot underlaget og overskuddet begynte å melde seg. Samme på oppvarmingen igår! Føler meg bra teknisk og klar for å løpe fort… Ligger derfor langt fremme i feltet. Kjenner at vi løper sakte mellom 400-1000m, jobber med å løpe billig inne med lista og lykkes med det. Men når løpet kjøres 350m før mål er det slutt på kreftene. Ingenting å pushe med… Hmf!

Uansett ka grunnen til dette er, kjennes det ikkje bra ut! Men den følelsen eg har de første 3 rundene er likevel så bra at eg klarer å fokusere på dette videre. For då fløyt eg lett og klarte å jobbe med arbeidsoppgavene.

10 dager til neste løp – Diamond League i Birmingham. Og eg gleder meg; for siden eg tydeligvis hadde ein dårlig dag igår, er sannsynligheten for at det blir mye bedre neste gang stor:) bare å komme seg heim, fortsette med det gode treningsarbeidet og nyte sommeren!

20110701-183347.jpg

Kommentarer
  1. Jenny sier:

    Lykke til på neste løp! Synes det er så utrolig bra å høre at du fokuserer på det positive selv om selve løpet ikke gikk så bra som du hadde håpet 😀

  2. Jensen sier:

    Hei Ingvill!
    Er en gutt på 18 år som trener kondisjonstrening (løping/langrenn) 6-7 økter i uka og føler at kapasiteten er bra! Har slitt noen år nå med beinhinnebetennelse så mesteparten av løpstreningen foregår i motbakke eller på skogsstier, dette gjør at baneresultatene mine blir ganske langt ned på treet i forhold til hva jeg føler kapasiteten er i stand til. Har du noen tips til drilløvelser eller andre øvelser som kan være med på å forbedre resultatene mine de få gangene jeg våger meg ut på en bane (hovedsaklig 3000m) og som i tilleg er ganske skånsomme?
    Kanskje litt vanskelig, men håper på svar!
    Takk på forhånd, Jensen:)

    • RunIngvill sier:

      Hei Mr Jensen 🙂

      Skader er et vanskelig tema. Det viktigste er å heile tida lytte til kroppen. Heile tida prøve seg frem. Når beinhinna blir vondere må du tenke etter ka du har gjort som provoserte det osv.

      Det første spørsmålet eg vil stille deg, er om du har fått laget en såle som du kan ha i løpeskoene dine?! Mange som overpronerer kan få beinhinnebetennelse på et tidspunkt. Ein såle kan hjelpe deg med å få mindre drag på beinhinna og du får mindre stress på den. Eg har fått laget såler på NIMI hos Lars Goplen. Han er kjempe flink! Akupunktur og massasje av sjølve leggen kan også hjelpe. Men du har kanskje allerede prøvd det?

      Når du sier du løper mye i motbakke og at det fungerer. Då bør du kanskje gjøre drilløvelser også i motbakke. Har du prøvd det? Sjølv hopper eg ein del i trapper ettersom det er meir skånsomt for beina enn å hoppe flatt.

      Håper dette var til noe hjelp! Og lykke til med konkurransene fremover!

      Ingvill 🙂

Legg igjen en kommentar

