Grete i våre hjerter

Posted: mai 13, 2011 in Grete Waitz

Dette bildet som var trykket i anledning Grete’s minnemarkering var utrolig flott, eg veit ikkje kem fotografen er, men tok meg den friheten til å vise dere det her. Vi som var på minnemarkeringen fikk ein flott avskjed med Grete. Både de som stod henne nærmest, og oss som har fått lov til å bli kjent med Grete gjennom idretten.

Taler, med nydelige ord om ei sterk dame med klare målsettinger, som klarte å oppnå idrettsresultater få har og få vil klare i fremtiden. Men først og fremst blei ho hyllet som det flotte medmenneske som betydde mye for så mange mennesker opp igjennom årene ho levde.  “Our quiet hero” kalte Mary Wittenberg, President i New York Road Runners. Grete var en kvinne som sjarmerte innbyggerne i New York på sin egen måte sa ho.

Eg husker henne som den som stod frem og ledet kvinnelige løpere, både eliten og seinere mosjonister og barn. I tillegg har eg vært så utrolig heldig å få samarbeide med Grete de siste to årene, og tar med meg hennes erfaringer og hennes støtte om at eg sjølv kan bli ein god løper!

Vi var mange som blei inspirert av deg, Grete!

Mine tanker går til Jack som heile tida har vært den perfekte støttespilleren til Grete.

Legg igjen en kommentar

