Økter som krever KONSENTRASJON!

Posted: mai 1, 2011 in 1500 m, forberedelser, treningsleir

Her er eg i farta på Alfamar stadion for to uker siden… Eg er her fremdeles, altså i portugal;) Hver mandag og onsdag er det baneøkt. Hardest på mandager, med 6x600m som eg løp på grus første ukene og forrige uke var det på banen. No er det den klassiske økta 10x400m som står på programmet for i morgen. Blir hardt! Men det er disse øktene som gjør meg klar til å løpe fort på 1500m. De øktene som gir meg sjølvtillitt. Å løpe ein 1500m etter disse øktene blir liksom ikkje så hardt.

Disse utrolig harde økter med mye melkesyre, krever at eg forbereder eg meg til øktene som om det skulle være ein konkurranse. Det gjør like vondt og krever like mye konsentrasjon som et løp!

Et stikkord i øktene er progressivitet. Eg avslutter alltid raskere enn eg begynner. Tror egentlig det er eineste mulighet for å fullføre disse øktene. Det handler altså om timing, konsentrasjon og smertemestring!

Kommentarer
  1. Ida Eltervaag sier:

    Hvilken tid har du på disse 400meterne, og hvor lang pause?:-)

    • RunIngvill sier:

      Det var min første 10x400m økt. Eg løp de på tider mellom 68 og 64se og hadde 1 min pause. Det var ei veldig hard økt. De forrige årene har eg løpt 10x300m…

Legg igjen en kommentar

