Sånn midt på treet!

Posted: mars 9, 2011 in 1500 m, EM Paris 2011

Innendørssesongen  er over og 4.08.64 på 1500m er noen sekunder raskere enn i fjor. Og det er ok. Alle tre løpene i vinter har blitt skikkelig tunge når det har gjenstått 150-200m og spesielt i EM (Paris) med et par taktomslag underveis blei dette tydelig. Syretoleransen er ikkje høy, men det er akkurat det som skal jobbest med fremover. Spesielt fra 1. april når vi drar til Portugal.

Portugal høres ut som ein drøm idag når eg ser ut av vinduet. Meir snø! Trodde det var slutt med snø no, men neida. Litt til… Blir nok inneløping i dag også gitt!

Tilbake til Innendørs EM; så er eg veldig glad for erfaringen derfra. Denne gangen, i motsetning til i Barcelona, følte eg at eg haddde kontroll i feltet, var meir sikker på taktikken og gjennomførte det vi hadde planlagt. Det som ikkje var heilt planlagt var at eg blei veldig stiv på slutten. Noe som gjorde at eg ikkje klarte målet mitt om finaleplass… Neste mål: Å aldri ikkje komme seg til finalen i et mesterskap. Derfor er det fullt fokus fremover. Hver eneste økt de neste 5 mnd blir viktige. Viktigere enn noen gang før. Og det gjør meg supermotivert!

Kommentarer
  1. Hanne sier:

    Heia heia! Hun bak deg, det er hun jeg løp hinder med før…Husker du jeg har snakket om henne..?:)

  2. Jarle sier:

    Hei Ingvill!
    Super blogg:) Lurte bare på hvor mange km/t du ligger på når du kjører 6×1000 meter på mølle?

    • RunIngvill sier:

      Hei:)

      Eg løper aldri 6x1000m på mølle faktisk… Kan ihvertfall ikkje huske sist gang eg gjorde det:) Men når eg har langintervaller (pleier å løpe lengre enn 1000 metere og eg løper meir enn 6km, oftest mellom 8-12 km på vinteren) løper eg ofte mellom 16-17,5 km/t. Har eg kortere intervaller som 1minuttere m 30 sek pause kan eg løpe fortere og fremdeles ligge under ønsket laktatverdi. Eg måler laktat underveis på terskeltreningen og justerer ALLTID ut ifra det!

      Noe som også spiller inn er hvor mye eg trener den uka, evt om eg har ei eller to terskeløkter den dagen…

      Inget enkel spm du kom med altså:)

Legg igjen en kommentar

