Winterwonderland – ikkje optimalt

Posted: februar 16, 2011 in innendørsstevne, terskelintervaller, trening

Nyyydelige skiturer med blå ekstra, sier du? Då svarer eg; fint for deg, men ikkje optimalt for meg!

9 dager har eg vært her i det vakre, kalde landet vårt. Bare så synd at eg ikkje kan nyte dette fantastiske vinterværet. De første dagene etter eg kom heim fra Sør Afrika holdt eg meg mest mulig innendørs. Ja, det gjør eg egentlig fremdeles… Løpingen skjer på mølle på Toppidrettssenteret eller under Bislett stadion. Ikkje mye frisk luft. Men fikk vel min dose solstråler og deilig frisk luft i januar;)

Eg er veldig stolt av at eg klarte å holde meg frisk når eg kom heim fa 30 plussgrader (bank i bordet!). Var litt på hengende håret, men kutta ut den første planlagte tereskeløkta som var 4 dager etter den lange flyturen. Så kunne eg trene normalt igjen fra den 4. dagen. På mandag hadde eg ei hardere økt på Bislett med 2×500 og 6x300m der eg følte meg bra. Kunne presse kroppen og fant ein fin flyt. Det kjennes litt rart ut og løpe i tunellen på Bislett sammenlignet med ute. Men sånn er det bare! Og ikkje misforstå! Eg synes Bislett er et heilt fantastisk tilbud til oss her i Oslo 🙂 Eg snakker bare her om å sammenligne følelser fra øktene i Afrika.

Blir lett sånn for oss idrettsutøvere når det nærmer seg konkurranser; vi kjenner etter for å få svar på kossen kroppen kjennes ut når vi presser oss. Gir den noen signaler på at alt er som det skal? Eller helst bedre enn vi tror;) eller frykter…

Meir om årets første innendørskonkurranse kommer ila morgendagen:)

Kommentarer
  1. Morten sier:

    Trener du noe på ski? Det er kanskje ikke ideelt rett før en konkurranse, men ellers om vinteren?

    • RunIngvill sier:

      De siste årene har eg gått ukentlige skiturer. Husker at eg gikk på ski 5 dager før eg løp i Globen i fjor:) Denne skisesongen har eg bare hatt ein tur pga betennelsen i helen min. Blir vondt når eg får trykk på… Trist når det er så flotte skiforhold i Marka, men eg får ta det igjen etter 2012:)

Legg igjen en kommentar

