Redningen

Posted: januar 29, 2011 in Løpesko

Disse skoene, sammen med NIKE Free er de skoene eg bruker til å løpe i om dagen. Grunnet min betennelse i hælen har eg måttet gjøre noen grep for å ikkje få noe trykk der. Sko med mjuk hel har altså blitt min redning (i tillegg til spesiallagde såler fra Lars Goplen). Disse skoene fant eg tilfeldigvis heime i Odda i skapet til mamma i jula, og tok de med meg for å prøve de. Heldigvis; for de er heilt perfekte til å løpe terskel på gress og intervaller på grus, ja til og med på banen. Har virkelig fått meg ein ny favoritt.

Skoene er lettere og mindre oppbygd enn det eg har vært vant med fra tidligere, men det virker som eg har blitt sterkere i leggene av det. Hælen oppfører seg også fint. Har hatt noen økter med mine NIKE Victory også, som kjennes veldig bra ut. Det er jo ein baneløpers drøm å snøre på seg piggsko og fly avgårde! Enkel, fantastisk LYKKE!

 

Kommentarer
  1. Jonny sier:

    Kjekt å høyre alt går så bra:-) Denne skoen fikk eg av kjetil, men måtte gi den vekk til Igeltjørn da den var 1/2 nummer som stor. Den beste skoen han hadde hatt, sa han 🙂 Ellers har eg kjempe tru på Nike free run. Bruke den på 50% av øktene mine (dvs 3 i uka 🙂 ) Stå på videre.

  2. RunIngvill sier:

    Eg jobber hardt veit du:) Men fantastisk å løpe når kroppen spiller på lag! Skoa er bare fantastiske, så du får få tak i et par i ein halv str mindre:)

    Går det bra med løpingen din? Vil du komme ned til Portugal i påsken?

    • Jonny sier:

      Ja hardt har du jobba i mange år, da ser med no:-)

      Eg trene greit, satse på kvalitet og 6 økter i uka. For masse jobb og stress til meir desverre. Står over treningsleir i år, må spare ferien til tid med fruen:-) Har likevel tru på å løpe bedre en 8.29 som eg hadde fjor. Kjekt å vere sånn noe lunde med i gamet:-)
      Nyt tida der nede og hels Karsten:-)

  3. Bobby sier:

    Kjør på gradvis med lette sko uten stiv helkappe og alt for høy hel. Mht. sko, demping og skader er det mange myter som skoprodusentene sliter med å motsi. Den nyeste boken til B. Nigg anbefales (Biomechanics of Sports Shoes). Rimelig heftig sak, men kanskje noe for Jægern!

    Jeg har samme problem som deg og kjenner problemet der eneste løsning er skøyøy uten for hardt trykk på helen. Hvor mange andre treningsko uten stiv helkappe har du funnet?

  4. Susanne Wigene sier:

    Hei igjen Ingvill,

    Takk for tipset 🙂 Ikke at hælen min tåler løping, men jeg trenger en god sko til å gå i. Jeg skal prøve å få kjøpt den skoen eller en lignende.

    Lykke til med resten av treningoppholdet. Jeg vet at du «grugleder» deg til de harde øktene 🙂

    God klem til deg.

    • RunIngvill sier:

      Takk Susanne!

      Eg er virkelig takknemlig for hver gode økt eg får løpe her nede i fantastiske omgivelser. Som du sa: det er viktig å nyte at ein kan løpe fort, for det varer ikkje for alltid!

      NIKE free run+ fungerer kjempe bra til å gå med. Spesielt når gradestokken kryper over null;)

      Go’klem

Legg igjen en kommentar

