Endelig ein 800m!!!!

Posted: august 9, 2010 in 800 m, Norgesrekord
Stikkord: ,

I morgen reiser eg til Gøteborg for å løpe 800m i Folksam Gran Prix!

Endelig!

Foto: Lise Åserud (Scanpix)

Når vi bestemte at eg skulle løpe 800m i forrige uke kjente eg at eg gleda meg veldig! Har bare løpt 2 før i år. Ein på Bislett, og ein i E-Cup. På Bislett Games (bilde er tatt der) føltes kroppen utrolig bra, og ved passering 600m på 1.30 følte eg at eg hadde mye krefter igjen. Men så blei det knuffing, nesten fall og tap av rytme og tideler (sluttid: 2.02.47)… E-Cup var rett og slett tungt grunnet mye hard trening. Vanskelig å løpe fort då. Men no altså, er det klart for et nytt forsøk.

Et forsøk på å få til et like bra løp som det eg har klart på 1500m i Diamond League stevnene i Paris og Stockholm. Samme tøffe innstilling og få frem en følelse av å kunne pushe når det går mot siste 1/3 av løpet… Dersom dette går bra, kan det også sees på som et forsøk på å løpe fortere enn eg noen gang har løpt før! Det krever ofte å løpe noen 800m før det går skikkelig fort, men vi får se om eg klarer å takle syra bra allerede på denne første av tre 800m ila de neste tre ukene:)

Formen er bedre enn noen gang og løpet i Stockholm viste at hode er skrudd bra på igjen etter nedturen i EM…

Wish me LUCK!

Kommentarer
  1. Camilla sier:

    Lykke til Ingvill!!! Jeg har troa på deg!
    Go get them, just do it!

  2. Siri sier:

    Lykke til Ingvill! Det er veldig spennende å følge deg:-)

  3. timknut sier:

    Lykke til Ingvild! Tipper 2:01.6!

  4. Linda sier:

    Lykketil detta klare du!!!!!!!

  5. Kjetil sier:

    PERS: 1.59.96

  6. RunIngvill sier:

    Takk alle sammen, sitter no og nyter kaffe og ein litt sein (ihvertfall laaang) frokost for å fylle på lagrene. Så er planen å løpe skikkelig fort i kveld. Kjenner at eg blir ekstra gira når dokke skriver her:)
    Kjetil: 1.59.96 er et drømmetall, men begynner å bli meir realistisk enn noen gang;)
    TimKnut: 2.01.6 er også et magisk tall… Glede meg til å prøve og løpe tøft og smart.
    Dere kan se det direkte på Svensk TV4 Sport kl 2035, eller på Svensk TV4 sammendrag kl 23 eller noe. Og husk: keep them crossed!

  7. Ingeborg Lind sier:

    Gratulerer, Ingvill! Utrolig velfortjent:)

Legg igjen en kommentar

