1. dag i E-cup

Posted: juni 19, 2010 in 800 m, konkurranse
Stikkord:

Ikkje heilt fornøyd med dagens innsats, men heilt ok levert. Følte meg bra første 600m. Låg inne med lista fremme i feltet, men med fleire taktskifter og vinden som tok godt på bortre langside når eg ikkje hadde noen rygg å ligge bak blei det tungt på slutten. Fleire av jentene foran meg er Europas beste løpere så veldig bra konkurranse.
Glad eg ikkje er ferdig med min innsats her i Bergen endå! For eg vil plukke fleire poeng for Norge:)

Kommentarer
  1. Elise sier:

    Du virker tålmodig med løpinga og har hele tiden is i magen.
    Hittil i år har du løpt utrolig mange bra løp, og det er jo viktig å ha et par løp i bena på hver distanse, hver sesong før du virkelig setter inn støtet med kanontider.

    Norsk rekord på 800m og 1500m kommer i år!!
    Jeg er selv kun 14 år og driver også med 800m(2.19) og 1500m(4.46) og har en drøm om å bli like god som deg en gang. For meg er du et stort forbilde som jeg ser opp til. At du har klart å nå verdenseliten er bare helt fantaskisk!
    Stå på!

    Så er det noen spørsmål jeg har:
    -Jeg er veldig dårlig til å få i meg nok væske før/etter konkuranse eller trening. Vil dette betydelig påvirke hvordan jeg presterer?
    -Hva er lurt å spise før jeg løper?

  2. RunIngvill sier:

    Hei Elise!

    Takk for det koselig innlegg du har skrevet. Utrolig inspirerende å fortsette og blogge når eg får møte folk som deg her 🙂

    Du har jo allerede løpt veldig fort både på 800m og 1500m. Veldig imponerenes. Du nevner ordet tålmodighet i din første setning; og det er virkelig den egenskapen du kommer lengst med for å klare å løpe fort som seniorutøver. Husk det:)

    Så til dine spm:
    – å være i væskebalanse er veldig viktig for å prestere på trening og i konkurranse. De siste 2 timene før start bør du drikke omtrent 5 dl. Drikk på all trening over 30 minutter; Dvs ha alltid drikkeflaske med på/til trening. Tilgjengelighet er et stikkord!
    – Spis gjerne karbohydratrik mat som brød, kornblandinger eller en middag som består av mest karbohydrater som ris, potet, pasta osv. Litt proteiner er også fint. Det får du ved å ha melk/yoghurt på kornblanding, bruke proteinrikt pålegg som fisk/kjøtt/ost.

    Sjekk ut denne linken for mer informasjon om kosthold i forbindelse med trening: http://www.sunnjenteidrett.no/matprat/matogtrening/Sider/matogtrening.aspx

    Lykke til fremover! Hva er målet ditt for sesongen?

    Ingvill 🙂

Legg igjen en kommentar

