Arkiver for juni, 2010

Ferie!

Publisert: juni 25, 2010 i Uncategorized

Ihvertfall de neste to dagene! Kanskje det kalles helg?? Uansett terminologi blir det skikkelig deilig med et par dager i Kragerø med familien:)

Dagens økt, som var terskeltrening og litt raskere drag med piggsko, er unnagjort og det er bare lett trening frem til søndags kveld… Deilig!

No er det bare for sola å komme frem så skal eg være takknemlig for hver solstråle eg klarer å fange opp. God mat og drikke er også viktige i late sommerdager; Energiloading kalles det, og er viktig for formtoppingen som starter nå!

1. dag i E-cup

Publisert: juni 19, 2010 i 800 m, konkurranse
Stikkord:

Ikkje heilt fornøyd med dagens innsats, men heilt ok levert. Følte meg bra første 600m. Låg inne med lista fremme i feltet, men med fleire taktskifter og vinden som tok godt på bortre langside når eg ikkje hadde noen rygg å ligge bak blei det tungt på slutten. Fleire av jentene foran meg er Europas beste løpere så veldig bra konkurranse.
Glad eg ikkje er ferdig med min innsats her i Bergen endå! For eg vil plukke fleire poeng for Norge:)

Etter å ha fått fleire spørsmål om det å spise mye karbohydrater før løp vil eg skrive litt om det her. (mer…)

Fredag er Pizzadag!

Publisert: juni 11, 2010 i oppskrift
Stikkord:

Ihvertfall for meg! Og det er så mye god pizza ein kan laga. Eg har fleire favoritter. Pizzaen på bilde er av de meir utradisjonelle med ein kvit base i form av lett-rømme, hvitløk og ferske urter. Over dette er det strødd ost, stekte kyllingfilet i skiver, litt mais og deilig asparges. Stort sett kan ein bruka det ein har i kjøleskapet. Nesten alle typer grønnsaker, kjøtt og fisk kan brukes sammen med ein god tomatsaus (eller hvit base som her) og mozarellaost så får du ein herlig pizza 🙂

(mer…)

Er et spørsmål eg har fått fleire ganger denne uka. Og det er lett for meg å svare ka eg gjør, for det er blitt ein rutine for når eg spiser og ka eg spiser før konkurranse. MEN: det som er vanskeligere er å vite om det er den beste forberedelsen for deg.

(mer…)

Write your future!

Publisert: juni 6, 2010 i inspirasjon, motivasjon, nike
Stikkord:,

Du må ha trua på deg sjølv for å gjøre store prestasjoner; når alt kommer til alt er det bare DU som bestemmer kor mye du kan få ut av potensialet ditt! Mye meir enn vi aner ligger i hodet…

si at leggen var 100 % på baneøkta i dag, og at eg gleder meg utrolig mye til Bislett Games!

Her er startlista:

OKORO Marilyn GBR

KUIJKEN Susan NED

MAKESTAD Ingvill NOR

BALAKHSINA Anna RUS

TAYLOR Celia AFG

CHEBET Winny KEN

SETOWSKA-DRYK Ewelina POL

ZEMBRZUSKA Justyna POL

KOECH Cherono KEN

Feltet er perfekt. Noen av jentene var i VM finalen i Berlin i fjor og har løpt  på 1.58. Mens de fleste har perser fra 1.59 til 2.02. Perfekt! Haren kommer nok til å løpe på 58 sek kan eg tenke meg, så det blir bare å være med fra startskuddet går… Og så på Bislett då! Gleder meg sånn!

PS! Ta turen til Bislett fredag 🙂 Sola skal skinne, og verdens beste utøvere er på startstreken i alle øvelsene!


Tre dager til Bislett Games, betyr for meg å lade batteriene for å løpe fort. Vi trener fermdeles mye ettersom det er tidlig på sesongen. Er jo fremdeles to måneder til EM finalen på 1500 m i Barcelona. Nøyaktig faktisk ettersom det er 1. august. Men viktige og spennende løp kommer jo tidlig på sesongen også. 800 m på Bislett fredag er et av disse. Det som skjer mellom øktene blir desto viktigere! Restitusjonen er avgjørende for at eg skal kunne trene hardt og prestere godt i løp på samme tid. Nok søvn, riktig mat og drikke er stikkordene for å balansere dette.

Når eg snakker om balanse, så er det viktig for andre områder også…

Legg: Visst det er noen som lurer på kossen det går med leggen, kan eg berolige dere om at den kjennes veldig bra ut og eg knyter på meg piggskoa igjen for første gang siden forrige mandag når eg løper på banen i ettermiddag. Eg har fått trent ok, sjølv om eg har måttet bytte ut noen av øktene og måtte desverre stå over Florø på lørdag. Mye behandling på leggen av Geir Stølsvik, løping på Alter-G og å unngå piggsko har vært oppskriften for å bli bedre i leggen. Føler at eg er mye flinkere å lytte til kroppen no enn tidligere (må komme med alderen det der;), for et par år siden hadde eg nok kjørt på og fått et mye lengre opphold enn det vi har klart å begrense det til no. Uansett er det vanskelig å balansere disse tingene. Eg ligger jo heile tida på grensa til kva kroppen min tåler. Og det må eg gjøre for å løpe fort!

Tra-la-la-la-la! No er det hvile som står på programmet frem til ettermiddagsøkta. Ein lunsj ute i sola blir det ihvertfall. Tra-la-la-la-la!