Økt på Bislett står for tur

Posted: mars 8, 2010 in leggkramper, skader, trening
Tags: , , ,

I dag er det intervaller som står på programmet. Er ikkje heilt sikker på ka eg skal løpe endå, det får eg vite i kveld. Men det er nok 8×500 m eller noe i den duren. Økta skal være ganske kontrollert, men noe over terskelfart. Når disse øktene kommer på programmet kjenner eg at det nærmer seg slutten på vintertrening og indikerer starten på oppkjøringen til sesongen. Kribler litt i magen… Og i beina etter å løpe fort!

Men ikkje endå. De neste ukene blir nok ganske harde med mye mengde, før vi slipper opp på terskelmengde og sper på med hardere økter.

Tidligere hadde eg alltid problemer med leggene i denne perioden når piggskoa snørtes på og farten blei større. Då var det leggkrampeperiode i april og mai… Heldigvis slipper eg det no når vi har hatt 1-2 økter med piggsko gjennom heile vinteren! Selvfølgelig kan eg bli litt «pakka» i leggmuskulaturen, men det er ikkje noe stort problem lenger ihvertfall:)

No er det bare å spise litt sånn at kroppen blir klar for å presse seg om noen timer!

Kommentarer
  1. Siri sier:

    Håper dere hadde en bra økt til tross for de store hordene av mosjonister! Det er bedre etter kl åtte;-)

  2. RunIngvill sier:

    Eg hadde ei veldig bra økt. Det er litt mye folk, men får jo øvd på å bli bedre til å løpe i felt av det 🙂

    Hadde du ei bra økt?

  3. RunIngvill sier:

    PS! Det er jo hardt for leggene å løpe fortere enn terskel. Kjenner at de er slitne no:)

  4. Siri sier:

    Veldig bra økt, liker meg godt på Bislett! Deilig matt i beina etterpå:-)
    Kjørte ti runder med 85-90% av makspuls.

    Gleder meg til april, bare noen uker igjen nå!!

  5. RunIngvill sier:

    Måtte bare all snø og vinter være borte til eg kommer tilbake til Norge 10. april. Eg krysser fingrene for det!

  6. Håkon sier:

    Hei Ingvill! Arti (og motiverende) å lese bloggen din. Trener løping hver dag selv, men er mest interessert i trenerrollen og ulike treningsmetoder =)

    Satt og tenkte litt på leggstivheten din. Hadde det ikke vært lurt med tåhev gjennom vinteren, og forsåvidt hele sesongen. Det er perfekt for fjærstivheten i leggene (veldig bra for løpsøkonomien!) og det hindrer leggene fra å bli stive når du løper fortere. Dessuten får du ikke trent disse musklene noe særlig når du løper på mølle. Bare et forslag!

    Lykke til videre med løpinga! Jeg følger med, og gleder med til London 2012 =)

Legg igjen en kommentar

