Ny pers og Norsk Rekord: 4.11.30

Posted: februar 11, 2010 in 1500 m, konkurranse, norsk rekord
Stikkord: , ,

Gårsdagen i Stockholm var ein fin opplevelse. Med mange sterke navn (noen av verdens beste 1500 m løpere!) på startlista visste eg at det kom til å bli ei høy åpningsfart. Planen var derfor å legge seg på hjul ved lista og løpe avslappa første 800 m. Det blei fort mange meter frem til teten, men eg passerte på omtrent 2.14-2.15 som er ein kontrollert åpning. På dette tidspunktet hadde Ulrika Johannson (SWE) sluppet noen meter til de to jentene som låg mellom oss og teten. Då gikk eg opp og dro, tok igjen disse og løp forbi. Hadde ein fin flyt i løpet på det tidspunktet etter å ha ligget å stabbe litt de første 3-4 rundene. Mot slutten kom Ulrika forbi i svingen etter et bra taktomslag og da var det bare å ligge tett-tett opptil og prøve å få et taktomslag ut av siste kurven. Det gikk akkurat. Vant spurten og blei nr. 5.

Skulle eg gjort noe annerledes var det å løpe litt fortere mellom 300 og 1000 m. Bare litt… Alltid noe ein kan gjøra bedre! Teknikken sitter ikkje heilt endå heller, men det jobber vi med.

Håper eg føler meg like bra i Birmingham på 1 Mile. Då skal eg være litt meir offensiv underveis. Gleder meg allerede. Men først er det 10 dager med trening. Den neste økta blir på Alter-G!

Kommentarer
  1. Marie sier:

    Gratulerer med nytt kjempeløp!! Flinkis!!!

  2. Lise sier:

    Fy flate så fort du løper om dagen – 2 nye sekunder…
    Gratulerer så mye Ingvill!

  3. Kjetil sier:

    Ser ut som du får skikkelig fart på blogen din Ingvill, kult! Dessuten løper du fort, som er enda viktigere! Hepp hepp.. Stå på 🙂

  4. Lukkis sier:

    Bra blogg ja! Håper bare du ikke legger for mye i «innendørssesongen» din, mener å huske at jeg løp 1.59/4.03 utendørs et år jeg løp på 4.12 innendørs (riktignok i Stangehallen) – så jeg satser på at dette er direkte sammenlignbart!

    Mvh
    Tom-Erik

    • RunIngvill sier:

      Innendørssesongen er bare ein test om kossen eg ligger an ift vintertreningen. Definitivt ingen formtopp. Trener rolig de to siste dagene før løpet, men bra trening m terskel de resterende dagene. Gjorde det samme i fjor og då løp eg 4.17 inne og 4.09 ute. Det stemmer jo bra overens m dine tall også:) Men time will show!

  5. Runhild sier:

    Hei! kjempeimponerende med ny pers på 1500! Så deg på TS i dag og hadde så lyst til å si det til deg:-) -Gratlerer!

  6. Espen sier:

    Dette er kanskje et dumt spørsmål – men hvorfor løper man raskere ute enn inne? Jeg ville jo trodd det skulle være omvendt?

    eller er det fordi man som regel løper «inne» når det er vinter og man ikke er formtoppet da?

    Når man løper inne så slipper man jo vind&vær.

    Hilsen en som ikke har noe peiling på baneløping.

    • RunIngvill sier:

      Grunnen til at ein løper seinare inne er pga at inne løper vi på 200 m bane (ute er det 400 m) dermed blir det mye meir svinger. I tillegg legger de fleste opp til ein formtopp om sommeren, som du sier 🙂
      Men forholdene er jo veldig like fra løp til løp når ein slipper vær og vind.
      Hilsen meg

  7. Espen sier:

    Ahh..
    Takk for svar – lærte jeg noe i dag også.

    Grattis med PB – blir spennende å se hva du får til ute til sommer’n 🙂

Legg igjen en kommentar

