Ny uke, nye muligheter

Posted: februar 8, 2010 in sykdom
Stikkord:

Heile året er det noe som gjelder for idrettsutøvere:

Å holde seg frisk og skadefri.

Kontinuitet på treningen er virkelig det viktigste for å oppnå de resultatene du ønsker. Skadeproblematikk må eg nesten ta opp i et eget innlegg, ettersom det er et STORT tema (som eg desverre har MYE erfaring med). Men litt sykdom får finne plass her.

Når eg våknet i dag med et skikkelig hovent auge blei eg litt skeptisk. Etter 8,5 t med søvn er det ikkje normalt å ha ein kjempe stor hoven ring under auge, og i hvert fall ikkje bare på den eine sida. Tankene som fór gjennom hode mitt var; er eg sjuk? Har eg vondt i halsen? Vondt i hode? Er eg slapp? Eg kan jo ikkje bli sjuk no når eg skal løpe på onsdag…

Men etter å ha kjent etter er det bare høyre auga som svir, ser hovent ut og kjertelen på samme side av halsen er hoven. Noe som vel hører sammen. OK, då er det bare å få time til lege på Toppidrettssenteret for å finne ut av dette. Sikkert ikkje noe alvorlig, men ok å sjekke og kanskje få noen medisiner sånn at betennelsen forsvinner fort. FORT! For dettte skal bekjempes innen onsdag!

Beina kjennes bra ut og det er alltid deilig å starte ei ny uke, med nye muligheter!

Legg igjen en kommentar

