Ukas høydepunkt

Posted: februar 5, 2010 in inspirasjon
Stikkord:

Det er bare fredag kveld, men eg tar meg friheten til å kåre ukas høydepunkt allerede.

Kriteriene er som følger: Hendelsen må være overraskende, inspirerende, betydningsfull for andre og noe som du ønsker å oppleve meir av rett og slett fordi det får deg til å smile!

Og vinneren er: 1500 m comebacket til Kjetil Måkestad. Vetlebror.

Eg blei enda gladere når eg fikk høre at han løp 3.46 i Wien og satte pers med 1 sek enn når eg hadde løpt mitt eget løp dagen etter. De to tingene trigga litt forskjellige følelser. Det er fleire grunner til at eg syns Kjetils løp er ein stor prestasjon, og at eg setter dette som ukas høydepunkt. Kjetil har hatt et par år no med mye sykdom og småskader. Då betyr et sånt løp mye for motivasjonen. Resultater er jo tross alt grunnen til at vi trener 2 økter om dagen i fleire år. Følelsen av å løpe bra igjen er veldig tilfredstillende etter ein sånn periode.

At Kjetil løp så bra var definitivt ein flott oppladning for min egen konkurranse dagen etterpå. Det er viktig å gå inn i ein konkurranse med sjølvtillit. Tanken på at Kjetil løp fort, at vi trener veldig likt og hadde gjort det i dagene før konkurransene våre kjentes beroligende ut. Å kjenne at treningsopplegget vårt fungerer og at resultatene kommer gir meg sjølvtillit. Alt dette positive tok eg med i min egen oppladning til konkurransen.

Finn positive ting i livet ditt og ta det med deg for å nå dine mål!

Kommentarer
  1. Jonny sier:

    Kunne kkje vert meir enig:-)

Legg igjen en kommentar

