Her kommer vinteren (igjen)

Posted: januar 26, 2010 in Birken, langrenn, målsetting, motivasjon, trening
Tags: , , , ,

Vinter, snø og kulde møtte meg på Gardermoen i går! Hadde nesten glømt kossen det var…

Å komme i gang med treningen igjen heima etter ein treningsleir kjennes alltid litt tungt ut for meg. Eg veit ikkje heilt koffor, men det har nok noe å gjøre med endring av fokusering. I fleire uker har treningen betydd alt i hverdagen, og så kommer du heim og trenger litt nye input. Då er det rett og slett deilig å være tilbake på jobben, tilbringe tid med kjæresten og venner.

Men kva er det egentlig som motiverer til å trene? Ofte er det målsettingen… For meg er det å løpe fort i sommer, og då må alle økter være bedre enn mine konkurrenters. Det lurt å sette seg et mål om å oppnå et resultat eller konkurrere med naboen om hvem som går best i Birken. Ja, så då er det bare å forberede seg til morgentur i minusgrader kl 07 i morgen! Blir du med?

Legg igjen en kommentar

