Målsetting

Posted: januar 24, 2010 in 1500 m, 800 m, EM Barcelona, konkurranse, målsetting, sesong
Stikkord: , , , ,

I et møte med min trener, Knut Jæger Hansen, kom temaet opp; Målsetting for sesongen! Hvilke mål skal vi ha for sesongen? Hva vil eg måles på? Tider, plasseringer, sammneligninger med nasjonale eller internasjonale utøvere er bare noen måter å måle prestasjoner på. Og hva er viktigst, eller mest riktig for meg?

Uansett så er det jo noe ein blir målt opp mot, og som kan evalueres etter sesongen er ferdig. Av og til kan der være skummelt, men det er jo et heilt nødvendig verktøy for alle som vil oppnå resultater med sin trening. Å få en konkret tilbakemelding om ein har lykkes eller om det ikkje gikk heilt som forventa er ihvertfall viktig for min satsing. Alle tilbakemeldingene vil jo være nødvendige for fremtidige justeringer av treningsarbeidet.

Det kribler litt i magen når eg skriver dette, men eg vil dele mine målsettinger for sesongen med dokke:
1. Finaleplass i EM Barcelona
2. Norsk rekord på 800 m utendørs
3. Norsk rekord på 1500 m innendørs

Hva er dine målsettinger for året?
– Del de med minst ein person for då blir det meir motiverande å jobbe mot målet ditt!

Kommentarer
  1. Merete Vevle sier:

    Hei Ingvill
    Kjekt å lese bloggen din. Masse lykke til med treningen og målsettingene dine. Har stor tro på at det går bra fremover både med trening og stevner- stå på.

    Merete

Legg igjen en kommentar

