Restitusjon

Posted: januar 22, 2010 in middag, oppskrift, restitusjon, væskebalanse
Tags: , , , ,

Jepp! Noe av det viktigste i treningsarbeidet er det som skjer mellom øktene, sammen med intensitetsstyringen og periodisering av treningen. Optimal restitusjon får du ved å:

– sove nok

– spise bra

– være i væskebalanse

Så no mellom to harde treningsdager er det bare å slappe av. Etter ei god natts søvn føler eg at den delen er ivaretatt. Ellers hadde vi ein kjempe bra middag i går etter trening med eple- og kyllinggryte, ris, grønnsakstopping og nybakte scones. Da ble det mye karbohydrater og proteiner av høy kvalitet.

Når eg lager mat pleier det å være litt på «gefühlen», men her er omtrent det eg heiv sammen til de grove sconsene:

2 dl hvetemel
2 dl sammalt hvete 1 dl havregryn
3 dl kesam eller yoghurt naturell og 1 dl vann
3 ts bakepulver
1 ts salt og 1 ts sukker

Og fremgangsmåten var:

1. Sett stekeovnen på 210 grader
2. Bland det tørre i en bolle (mel, salt, sukker og havregryn) og tilsett kesamen+vann
3. Del deigen i 4 biter og kna de runde. Legges på bakepapir og trykk de litt flate.
4. Stekes ca 15 minutter midt i ovnen når ovnen er varm

Server med pålegg eller som tilbehør og god karbohydratkilde til supper og gryter som vi hadde idag! Det som er genialt med scones er at de ikkje trenger å heves, dermed tar det ikkje lengre tid å lage de enn å lage sjølve middagen. Det er et viktig kriterium når matlagingen skal skje raskt etter trening!

Bon apetite!

Advertisements
Kommentarer
  1. Hanne Lyng sier:

    Veldig god mat i går. Takk til Cecilie og Ingvill! Og så er det vel ingen grunn til en søvnløs natt når du trener så bra, Ingvill!
    Klem

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s